Projekt Apteki

Problem biznesowy

Sieci aptek bazują w dużym stopniu na kontakcie telefonicznym z pacjentem. Zazwyczaj nie posiadają one ani dedykowanego do kontaktu pracownika, ani scentralizowanego call center do obsługi połączeń przychodzących, zatem możliwość kontaktu pacjenta z wybraną apteką jest ograniczona. W ostatnich latach w Polsce pojawił się istotny problem z dostępnością leków, w związku z czym, ponad 80% wykonywanych do apteki telefonów dotyczyła pytania o dostępność leków. W przypadku braku dostępności, pacjent prosił o ich zamówienie. Rosnąca gwałtownie ilość zapytań telefonicznych powodowała odrywanie farmaceuty od jego obowiązków w zakresie obsługi pacjenta na miejscu, w aptece.

Rozwiązanie

Wprowadzony został system voice-bot – czyli bot głosowy, odbierający połączenia od pacjentów, zintegrowany z bazą danych magazynowych apteki oraz skrzynką mailową. Voice-bot przyjmuje połączenie, kiedy nie może zrobić tego farmaceuta i prowadzi rozmowę telefoniczną z pacjentem w zakresie:
System informuje mailowo aptekę o zamówieniu leku przez danego pacjenta. Pozwala także pacjentowi zapytać o dane znajdujące się w ulotce leku.

Technologie

Masz pomysł na projekt?

Jesteś zainteresowany współpracą na gruncie badawczo-rozwojowym?