Wsparcie Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ)

Pozyskaj finansowanie z projektu  „Wsparcie podstawowej opieki zdrowotnej (POZ)” Priorytet FENX.06 Zdrowie na rozwiązania stworzone specjalnie dla polskich placówek Podstawowej Opieki Zdrowotnej i we współpracy z rejestratorkami oraz lekarzami rodzinnymi.

Czatbot do rejestracji pacjentów

  • dostępny w wersji głosowej (przez telefon) oraz tekstowej (przez stronę internetową)

  • został stworzony specjalnie dla placówek POZ

  • rozładowuje natężony ruch telefoniczny

  • skraca czas rozmowy rejestratorki z pacjentem – zwiększa liczbę rozmów na godzinę

  • skraca czas oczekiwania pacjenta na połączenie się z rejestracją

  • przydzielenie terminów wizyt pod kontrolą rejestracji

  • kompatybilny z FENX

Wywiad medyczny

  • stworzony przez lekarzy według najlepszych praktyk
  • dostępny w wersji głosowej (przez telefon) oraz tekstowej (przez stronę internetową)
  • gwarantuje wysoką skuteczność pozyskiwania informacji
  • system umożliwiający swobodną wypowiedź pacjenta
  • informacje o dolegliwościach pacjenta przed wizytą
  • skraca czas wizyty
  • automatycznie przygotowuje raport z wywiadu 
  • możliwe automatyczne follow-up po wizycie

Centralka telefoniczna

  • dostępny w wersji głosowej (przez telefon) oraz tekstowej (przez stronę internetową)

  • został stworzony specjalnie dla placówek POZ

  • rozładowuje natężony ruch telefoniczny

  • skraca czas rozmowy rejestratorki z pacjentem – zwiększa liczbę rozmów na godzinę

  • skraca czas oczekiwania pacjenta na połączenie się z rejestracją

  • przydzielenie terminów wizyt pod kontrolą rejestracji

  • kompatybilny z FENX

Instalacja powyższych systemów:
 
  • nie przerywa pracy placówki,  dokonywana jest stopniowo, równolegle do toczących się aktualnie procesów POZ
  • nie wymaga dodatkowych kosztów ani zaangażowania pracowników medycznych
  • dane pacjentów w 100% bezpieczne – całość systemu w Twojej przychodni lub bezpiecznej certyfikowanej chmurze

Czatbot do rejestracji i obsługi pacjentów

  • przyśpiesza pracę rejestratorki do 30%
  • skraca czas rozmowy rejestratorki z pacjentem średnio o 35%
  • do 40% spraw pacjentów może być załatwione bez konieczności kontaktu z pacjentem, np. złożenie zamówienia na przedłużenie recepty, odwołanie wizyty, 
  • identyfikuje powody zgłoszenia się pacjenta, dzieląc je na kilkanaście grup spraw (np. wizyta, szczepienie, recepta, odwołanie wizyty)
  • pozostaje pod kontrolą rejestratorki
  • pozwala na oddzwonienie do pacjenta bezpośrednio z panelu użytkownika
  • jest prosty i intuicyjny, zarówno dla pacjenta, jak również rejestratorki
  • pozwala na połączenie się pacjenta z przychodnią w mniej niż 1 minutę

Wywiad medyczny

Współczesne modele wywiadu
  • wywiad bazujący na wypowiedzi pacjenta → swobodna wypowiedź pacjenta
  • mapowanie na język i schemat medyczny → opis dolegliwości, przebiegu w czasie, czynniki wpływające, intensywność, charakter i wiele innych
  • informacje o dolegliwościach przed wizytą → m.in. triage, alokacja zasobów, skrócenie czasu
  • po kontakcie → kontrola, monitorowanie stanu zdrowia
  • czerwone flagi → informacja o niepokojących objawach 
  • możliwość instalacji on-premise
Szeroki zakres, uniwersalność, opowieść pacjenta
  • swobodna wypowiedź pacjenta
  • pytania otwarte i zamknięte
  • ponad 2000 odrębnych dolegliwości
  • pytania o oczekiwania pacjenta
  • dodatkowo moduł dla pacjentów pierwszorazowych → historia medyczna, leczenie, alergie, używki, itd.
Rozumowanie kliniczne
  • dopytywanie pacjenta o cechy dolegliwości, aktualne występowanie
  • dopytywanie pacjenta o dodatkowe objawy (hipotezy kliniczne)
Bezpieczeństwo
  • wytłumaczalny proces → każda informacja w raporcie wskazywana w transkrypcie rozmowy
System wspomagający lekarza
  • oszczędza czas → możliwa weryfikacja lub pogłębienie elementów wywiadu w trakcie wizyty
  • możliwość skupienia na istotnych klinicznie informacjach pośród wszystkich podawanych

Raport z wywiadu​

  • zgłoszone dolegliwości
  • dolegliwości przypisane do konceptów medycznych (medyczna nomenklatura)
  • perspektywa pacjenta
  • dodatkowe informacje z historii medycznej
  • czerwone i żółte flagi
  • transkrypt → wyświetlanie fragmentów wypowiedzi

Zastosowanie

Przed wizytą
  • przyspieszenie wizyty → odczyt informacji szybciej niż wywiad
  • więcej czasu dla pacjenta, 
  • skupienie na ważnych informacjach
  • triage → czerwone flagi → opcja rozpoznania alarmujących objawów na etapie rejestrowania
  • realizacja wywiadu w trakcie oczekiwania na wizytę
Po wizycie
  • opcja automatycznej kontroli w trakcie / po leczeniu
  • kontrola u pacjentów przedłużających recepty (POZ) → profilaktyka wtórna
Poza leczeniem
  • screening → możliwość profilaktyki pierwotnej

Centralka telefoniczna

  • kolejkowanie połączeń oczekujących na rozmowę z rejestracją
  • przekierowanie do rejestracji lub do czatbota do automatycznej rejestracji i obsługi pacjenta
  • kontrola ruchu telefonicznego 
  • możliwość nagrywania i przechowywania rozmów
  • monitoring 24 godzin na dobę