Problem biznesowy
Sieci aptek bazują w dużym stopniu na kontakcie telefonicznym z pacjentem. Zazwyczaj nie posiadają one ani dedykowanego do kontaktu pracownika, ani scentralizowanego call center do obsługi połączeń przychodzących, zatem możliwość kontaktu pacjenta z wybraną apteką jest ograniczona. W ostatnich latach w Polsce pojawił się istotny problem z dostępnością leków, w związku z czym, ponad 80% wykonywanych do apteki telefonów dotyczyła pytania o dostępność leków. W przypadku braku dostępności, pacjent prosił o ich zamówienie.
Rosnąca gwałtownie ilość zapytań telefonicznych powodowała odrywanie farmaceuty od jego obowiązków w zakresie obsługi pacjenta na miejscu, w aptece.
Rozwiązanie
Wprowadzony został system voice-bot – czyli bot głosowy, odbierający połączenia od pacjentów, zintegrowany z bazą danych magazynowych apteki oraz skrzynką mailową. Voice-bot przyjmuje połączenie, kiedy nie może zrobić tego farmaceuta i prowadzi rozmowę telefoniczną z pacjentem w zakresie:
- odpowiedzi na najczęstsze pytania (np. godziny otwarcia apteki)
- sprawdzenia, ile opakowań danego leku jest dostępne w aptece
- zamówienia leku, w przypadku jego braku w aptece
System informuje mailowo aptekę o zamówieniu leku przez danego pacjenta.
Pozwala także pacjentowi zapytać o dane znajdujące się w ulotce leku.
Technologie
- autorska konfiguracja wirtualnej centrali telefonicznej
- autorski system rozpoznawania nazw leków
- szereg modeli AI, rozumiejących język polski
Masz pomysł na projekt?
Jesteś zainteresowany współpracą na gruncie badawczo-rozwojowym?